Stéphanie B.
Packaging
Stéphanie B est une cliente qui nous a approché pour revisiter le concept de ses packagings. Dans l'optique d'une approche empirique et évolutive, nous avons fait une planification à long terme pour bonifier l’habillage de ses produits tout en évitant le plus possible de se débarrasser de ses emballages existants. Ce projet, qui nous a poussés à réfléchir à l'évolution d'une marque dans sa matérialité au long terme, nous a appris l’importance du slow design.
VOIR PLUS ↗
Wonderflux
Visual identity
Résolument innovant, Wonderflux se distingue par son approche sensible ancrée dans le développement durable de biens de consommation du quotidien. Le logotype développé traduit avec impact la nécessité d’agir, mais inspire aussi la confiance auprès des consommateurs par un traitement typographique sobre et dynamique.
VOIR PLUS ↗
Nutriopédia
Packaging
Packaging design for Nutriopedia, a company specializing in the development of educational games for children. With the primary aim of minimizing their environmental footprint, we developed a packaging solution that can be adapted to any game format, from a collection of poems to a giant coloring poster.
L'Arbre à ses fruits
Visual identity
L'Arbre à ses Fruits takes shape through a podcast, articles and filmed interviews that aim to generate reflections on the concepts of classical philosophy by creating a parallel with contemporary daily life.
Collège Lasalle,
for Modesign Festival
Environment design
For the 2022 Montreal Fashion & Design Festival, we were commissioned to create a brand activation for Lasalle College to showcase their fashion design student projects. By repurposing existing furniture and using highly reflective materials, the temporary set-up was the highlight of the annual fashion parade organized by the school for the festival.